Nå er det Sommerles!

Lesekampanjen Sommerles for alle i 1. til 7. klasse, og de som skal begynne i første klasse til høsten, har startet. Vi ønsker alle barn hjertelig velkommen til bibliotekene. Vi er klare med bøker, og premier!

Bli med på sommerles-kampanjen

Sommerles.no - kampanjen starter 1. juni og varer til 31. august hvert år.

Målet med kampanjen er å få flest mulig barn til å lese mest mulig gjennom en lang sommerferie, og det skal være GØY for barna.

Hva skjer?

Barna samler først og fremst poeng for hver side de leser ved å registrere bøkene de har lest. De kan svare på oppgaver, se hva venner leser og skaffe seg digitale troféer som de kan samle på.

Noen troféer er lette å oppnå, mens andre henger høyt! Underveis gjør barna seg fortjent til små premier som kan hentes på bibliotekene.

All lesing teller! Barna kan lese bøker, e-bøker, lydbøker, tegneserier, eller de kan bli lest for.

Registrering på sommerles.no fra 1. juni

Fra 1. juni kan barna registrere seg, og lage en egen profil. Foresatte må gi sitt samtykke til at barna deltar, og barna må bruke foresattes e-postadresse ved registrering.

Superspennende Sommerlesfortelling

Hver uke av kampanjen slippes et nytt kapittel med kodeord til årets Sommerlesfortelling av forfatter Marie Moen Holsve. Kodeordet får du på biblioteket.

Velkommen til sommerles! Bli med!

Gå videre til sommerles.no her