Bli leseombud

Har du lyst til å jobbe frivillig en time eller to i uka? Askerbibliotekene søker flere leseombud.

Sidsel Platou Aarseth (Foto: Leser søker bok)

Bli leseombud

Et leseombud en person som leser høyt for andre, som ikke lenger kan lese selv. Men det å være et leseombud er også så mye mer. Du er en historieforteller og gledesspreder, et lyspunkt i hverdagen og en som tar med tilhøreren ut i verden.

Vi søker etter personer som kan tenke seg å sette av en time eller to i uka for å lese på en institusjon i Asker. Asker bibliotek har hatt ordningen med leseombud lenge, og dette er et svært populært tilbud. Derfor søker vi flere som kan tenke seg å bruke litt av fritiden sin på noe meningsfullt også i den nye storkommunen.

Sammen lager vi en avtale med det stedet du blir knyttet til og bestemmer i samarbeid med institusjonen når du skal lese.

Som leseombud må du:

• Kunne jobbe selvstendig
  • Være sosial opg glad i å kommunisere med mennesker
  • Være positiv og fleksibel

Du vil være en del av et team med kontaktperson ved Asker bibliotek.

Alle som kan lese høyt, kan bli leseombud. Velkommen!

Ta kontakt med